BIanca: Absenta!!!

Caldura,  munca, curatenie totala si apoi vacanta. Iata motivele pentru care am lipsit destul de mult timp si nu am reusis sa postez nimic. Si saptamana trecuta deparazitare de pisici si alergaturi si organizare cu Let`s Do It Romania.

Am fost plecata o saptamana jumatate in Italia la mare. Insa inaintea acestui eveniment nu am avut timp nici macar 5 minute sa „ma dau mare” cu acest lucru. Mi se pare si mie destul de incredibil, dar nu am reusit sa imi fac timp sa postez o propozitie in saptamana premergatoare vacantei.

Mare langa Ancona. Trebuie sa precizez ca am fost la o prietena de-a noastra la care am stat acasa, deci nu o statiune sau ceva turistic, o vacanta „de criza”intr-un oras tipic italian.

Frumoasa tara, dar pacat ca e populata de italieni! Aproape nici o diferenta intre ei si noi…tot latini (sa nu spun tigani, ca sa nu supar pe nimeni), la ei ca la noi, balamuc, tiganie, nimeni nu stie nimic, sa te fure daca pot… cu diferenta ca sunt putin mai instariti si avansati din punct de vedere economic si organizational, dar in rest acelas caracter deplorabil de latin atotstiutor si cel mai frumos si destept din lume. Romanu` oricum e critic la orice si nicicum nu e bine, insa in cazul meu eu chiar am dreptate. Am avut geniala idee sa mergem cu masina pana acolo, ceea ce s-a si intamplat. Doar ca trebuia sa fim mai multi cu permise, si pentru ca un prieten nu a mai putut sa vina cu noi, eu am condus tot drumul… Foarte obositor, dar m-am descurcat doar sunt desteapta :P.

Am facut Ungaria, Slovenia si Italia prin Trieste. Trebuie sa spun ca am ramas foarte impresionata de Slovenia: autostrada este foarte buna, probabil noua insa dezvoltarea econoomica este vizibila… zici ca esti in Austria! Dupa cum spunea un prieten poti sa dormi pe jos in parcare. Fara sa exagerez toate parcarile si benzinariile in care ne-am oprit erau extrem de curate si ingrijite. Multe table si indicatoare, care iti arata cati km mai ai pana la urmatorul mare oras si pana in capitala, cu ajutorul carora drumul este usor de parcurs iar soferul linistit ca nu -a ratacit cumva.Peisaj frumos, lume civilizata, autostrazi bune…spre deosebire de cele din Italia care sunt dupa parerea mea foarte stramte si vechi, adaugate , ca la noi putin de asfalt peste gropite si bine o fi! Nici nu indraznesc sa sper ca viitoarele noastre autostrazi vor fi ca cele din Slovenia…cred ca nici o sansa…macar sa fie ca cele unguresti, dar parca vad ca o sa fie ca la italieni. Italienii au table cu informatii rutiere pe partea stanga, ceea ce nu este logic deloc, plus ca  literele au cam 6 cm marime. In trecere pe autostrada cu 130km/h nu prea ajungi sa citesti tabla aia de 30 pe 40cm. Plus ca intradevar au table de afisaj electronice, pe care insa sunt afisate distantele in … minute… nu scrie niciunde cati km faci pana la urmatorul oras, ci cate minute, chestie care m-a enervat destuul de tare, optiunea indicatoare fiind exclusa din cauza dimensiunilor si a neputintei de a fii citite…

Oricum, vacanta ne-a prins bine si a fost relaxanta. Terasa cu vedere si spre mare, plaja la 50 de metrii de scara blocului,  pizza, cat mai multe paste si fripturi in sange… Chefuri, mare, soare, plaja, chefuri, iesiri in oras, prieteni, vizitat, mare, dormit, si cam atat. Nu a fost spectaculos, pentru ca portofelul nu ne-a permis sa ne lafaim in bani, insa a fost frumos si odihnitor…mai putin drumul dus-intors.

Aproape toate localitatile situate in vecinatatea marii sunt in dublu exemplar, adica exista una pe deal la peste 15 km, si una cu acelasi nume langa mare, nume la care se mai adauga si „Porto” adica port. Localitatile de langa mare sunt relativ noi, multe dintre celelelte fiind construite pe deal ca fortarete impotriva dusmanilor si celor care ii atacau. Oricum fortaretele ce le-am vizitat au fost pastrate sau reconditionate perfect. Cel mai mult m-a impresionat un oras fortareata, care era locuit, cu strazile sale mici de piatra, cu case inalte ce aratau a castel, cu baruri ce aveau mesele scoase afara pe trotuar si batranii ce jucau carti. Foarte frumos si inteligent pastrate, pana la urma urmei sunt atractii turistice, pe care le avem si noi, insa a noastre sunt distruse, ca nu ne-a interesat sa le pastram si folosim realul potential turistic.

Plajele erau amenajate si intretinute de catre localurile de pe plaja. Acestea ofereau spre inchiriat pentru clientii lor umbrela, senlong si scaune pe plaja. Plaja curata, cu personal de intretinere. Cum a batut putin vantul au venit baietii au inchis umbrelele, au golit scrumierele, si au controlat plaja cu o plasa de prins fluturi in mana, cu care strangeau eventualele chistoace sau resturi ce ramaneau in nisip (resturi,pentru ca gunoaiele erauy aruncate la cosurile de gunoi amplasate destul de des ). Sute de scutere si motoare, strazi stramte, masini de fite, italieni exagerat de imbracati si parfumati, multi drogati, viata de noapte activa pe malul marii, cam asta e viata din orasul respectiv. Mie sincera sa fiu, nu mi s pare a fii foarte mare diferenta intre ei si noi, intre mentalitati si comportamente. Singurul lucru de care ei beneficiaza sunt banii, insa si costurile sunt pe masura. Trebuie s amentionez ca la ei in supermarket preturile sunt ca la noi, cu nimic mai scump, inca poate mai ieftin putin, fara sa exagerez. Si mi se pare incredibil ca sunt aceleasi preturi cand noi avem salar de 200 de E si trebuie sa ne cumparam alimente iar ei au 800-1000 si platesc la fel pe aceleasi alimente.

Cateva poze pentru deliciul publicului cu comentariile de rigoare  😀 😛

Am plecat de acasa relativ tarziu, si astfel ne-a prins seara pe drum. Oricum nu ne-am grabit, si pentru ca eu singura am condus, ne-m oprit putin mai des, cand am simtit ca ma dor piciorele sau m-am simtit obosita.

Slovenia. Indicatoare si table foarte mari sa le vada tot orbu` si amplasate la distante relativ mici.

vedere de pe terasa. 🙂

I love GAmberi (creveti medii) care au costat cativa euro kg., nu mai retin exact cati.

Pasta ai gamberi 🙂

Pasta alle cozze

noi 🙂

Lasă un răspuns

