Cum sa … curatam argintul?

Desigur in cel mai profesionist mod, argintul se curata la bijutier cu solutii profesioniste. Insa avem la dispozitie diverse metode alternative, invatate de la bunica ori vecini, folosindu-ne de materia ce o avem la dispozitie.

Bunica spune:

  1. Pui apa intr-o oala in care adaugi putin detergent (de vase ori normal). Apoi introduci argintul si il pui pe foc la incalzit (nu fiert). Detergentul se dilueaza iar argintul devine stralucitor;
  2. Se pune argintul in apa cu otet, se lasa cateva ore  iar apoi se spala cu bicarbonat de sodiu alimentar. Ieftin si fara bataie de cap;
  3. Frecati argintul cu o periuta cu pasta de dinti. Incontestabil alb!

Eu am primit (confiscat) zilele acestea  un stilou si un pix de argint. Cand le-am luat aratau foarte vechi si erau roz si oxidate. Ieri le-am spalat cu pasta de dinti. Insa a fost nevoie sa repet „operatia”, deoarece erau foarte oxidate. Asa ca le-am frecat cu pasta si le-am lasat asa cateva ore sa isi faca efectul. Dupa ce le-am spalat, am repetat procesul si le-am mai lasat cateva ore. Rezultatul e excelent! Pixul si stiloul meu au prins viata si stralucesc!

TIP:  Pentru un efect maxim amestecati pasta de dinti cu putin bicarbonat de sodiu alimentar, si apoi aplicati pasta pe argint.

Acuma parca si fostul lor stapan le vrea inapoi….

3 comentarii
  1. O alta metoda ar fi sa lasati peste noapte, bijuteriile sau obiectele din argint, intr-un recipient cu coca-cola.

Lasă un răspuns

